#JOMEROPAH (Hungary & Austria) | The New Best Incentive Ever

ANDA SUKA MELANCONG?

ANDA SUKA MELANCONG SECARA PERCUMA?

IMG-20140703-WA0004

Jom saya nak bawa anda sekali melancong bersama saya dan #GLAMprenuer yang lain untuk melancong ke negara yang saya sendiri tidak pernah terfikir untuk pergi melancong iaitu.

57578_742114752511863_7598454056396603384_o

EUROPE

AUSTRIA + HUNGARY


 

Apa yang menarik disana?

BUDAPEST, HUNGARY

promo_999_en

mhungary

promo_1116_en

b-aquaworld-budapest-ramada-resort-hotel-budapest-hotel-ramada-resort-budapest-aquaworld-budapest

westend-city-center-budapest

Budapest50_3

budapest-christmas-tram2_574_382

Parliament-at-dusk-Icy-Danube-River-Budapest-Hungary


 

VIENNA, AUSTRIA

2138439125

56

austria_jetty

albertina--wien-tourismus-lois-lammerhuber--d

 

KATA ORANG

“Jauh Perjalanan, Luas pemandangan”

IMG-20140703-WA0001

 

MACAM MANA NAK PERGI SECARA PERCUMA?

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut anda boleh terus hubungi saya, dan saya akan ceritakan bagaimana anda boleh layak 1 tiket pergi balik (termasuk penginapan, makanan, pengangkutan, dan libur)

Helmi Mokhtar

+6019 – 359 6369

Advertisements

Pantaskah Syurga Untukku – Tegar

tegar1

Lirik Lagu Pantaskah Surga Untukku – Tegar

Mengapa begitu berat

Jalankan segala perintah-Mu

Begitu banyak rintangan

Tuk mengarahkan wajah

Bersujud kepadamu Tuhan

.

Indahnya dunia ini

Membuat orang terlena

Bekerja terus bekerja

Tak kenal waktu dan tak kenal lelah

.

Gema adzan Subuh, aku lelap tertidur

Gema adzan Dhuhur, aku sibuk bekerja

Gema adzan Ashar, aku geluti dunia

Tuhan, pantaskah surga untukku

.

Gema adzan Subuh, aku lelap tertidur

Gema adzan Dhuhur, aku sibuk bekerja

Gema adzan Ashar, aku geluti dunia

Tuhan pantaskah surga untukku

.

Gema adzan Maghrib, aku di perjalanan

Gema adzan Isya’, lelah tubuhku Tuhan

Tak pernah lagi ku baca firman-Mu

Tuhan tolonglah hambamu ..

Tuhan

.

sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2013/09/lirik-lagu-pantaskah-surga-untukku-tegar.html#ixzz2hfixKqke

15 RAHSIA KEAJAIBAN KAABAH YANG PERLU DIKETAHUI

Kaabah

Berikut 15 perkara merupakan keajaipan yang kurang diketahui ramai tentang struktur Kaabah dari sudut sains :

1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi.

tumblr_mdp77xuZ4b1ri8kx3o1_1280

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman.kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

seni-bina-kaabah

8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itulah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.

10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Kaabah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.

pintu-kaabah

13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma (lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

15. Selepas selesai semua itu barulah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

“Semoga dengan serba sedikit perkongsian ini dapat memberikan kita manfaat bersama

 

 

إن شاء الله

(Peringatan buat diriku sahabat muslimin dan muslimat yang dirahmati Allah serta umat yang dirindui Rasullullah)

sumber -Jangan Lupa Tekan Share–

Selamat Hari Wanita Kebangsaan

Untitled-2

25 OGOS 2013

 

Selamat Hari Wanita kepada seluruh wanita di MALAYSIA

Dan yang teristimewa buat Bonda tersayang.

NORLIZAN BINTI NIN

 

kerana telah membesarkan aku menjadi seorang yang insan penuh dengan semangat juang yang tinggi.

Dan Buat Ibu Mertua ku

ROHANI BINTI ABDUL SALLAM.

Begitu juga buat Isteri tercinta

FARAHDILA BINTI MISKAM

hari nie mama tak yah masak yer. Mama rehat abang masak untuk mama makan malam kang.

Buat Kakak2 ku,

NORZANITA NOZIE

DAN

NORHANIZA AZREEN.

Buat adik iparku

NORASHIKIN MISKAM.

Dan tidak lupa juga kepada insan yang sugguh tinggi semangat untuk terus maju dan menjadi idola saya iaitu

PUAN HANIS HAIZI ABD HAMID

 

“Teruskan menjadi icon untuk semua wanita dan lelaki di Malaysia. Teruskan dengan menjadi penyuntik semangat buat kami, dan teruskan untuk membimbing kami untuk menjadi seperti anda satu hari nanti.”

 

“SELAMAT HARI WANITA”

 

HelmiMokhtar

KAWAD KAKI

Video ini merupakan salah satu aktiviti yang biasa aku ceburi dulu…

KAWAD KAKI

Antara kejayaan yang aku dan pasukan perolehi sepanjang bersama Pasukan Istiadat Kastam Diraja Malaysia Johor adalah berjaya menjadi johan kawad kaki sempena Hari Kebangsaan Peringkat Negeri Johor tiga tahun berturut. Dan yang bestnya semangat setiakawan dan semangat berpasukan yang terlalu tinggi kami tunjukkan disetiap venue pertandingan. Memang syok giler la. Banyak lagi video yang aku dah buat untuk pasukan ini. Jika berkesempatan akan aku upload buat tatapan sahabat semua.
Malaysiaku Berdaulat : Tanah Tumpah Darahku
Selamat Berkawad kepada semua sahabat yang akan menyertai Perbarisan sempena menyambut Hari Kebangsaan kali ker 56. Hayati tema sambutan pada tahun ini “MALAYSIAKU BERDAULAT : TANAH TUMPAHNYA DARAHKU”. Jangan sesekali anda rasa berat untuk menyertainya. Anda sepatutnya berbangga dapat memasuki kontinjen yang anda wakili kerana ketika anda bergerak ke pentas utama nanti satu perasaan yang tidak dapat digambarkan dan tidak mungkin dirasai oleh orang lain akan dirasai oleh anda. Dan saya percaya perasaan itu akan membuatkan bulu roma anda tegak. So berkawadlah dengan penuh semangat.

“ketika anda bergerak ke pentas utama nanti satu perasaan yang tidak dapat digambarkan dan tidak mungkin dirasai oleh orang lain akan dirasai oleh anda”

REMBAU MOST WANTED vs BOTA MOST WANTED

Rembau Most Wanted merupakan satu fenomena baru dalam bidang musik. Bagi saya lagu ini sungguh sedap didengar dan ianya juga mempunyai maksud kerakyatan yang tinggi.  Pertama kali dengan lagu ini, seperti ianya dinyanyikan oleh Snoop Dog atau Jay Z atau artis hip hop barat. Gua caya la sama la WARIS,

 

Sapa lagi cool

ORIGINAL VERSION

PARODY VERSION